
Skanowanie i czytanie...
13 marca 2013, 07:25Podziemna Biblioteka (Underground Library) to na razie projekt trojga studentów ze Szkoły Reklamy w Miami (Miami Ad School), ale niewykluczone, że ktoś go wcieli w życie. Max Pilwat, Keri Tan i Ferdi Rodriguez zauważyli, że nowojorską bibliotekę publiczną odwiedza coraz mniej osób, postanowili więc przekształcić ściany wagonów metra w wirtualną czytelnię.

Największa zaleta 5G – plasterkowanie sieci
20 lutego 2020, 11:35Nie prędkość przesyłu czy niewielkie opóźnienia, ale możliwość plasterkowania sieci (network slicing) są najważniejszym, najbardziej rewolucyjnym elementem sieci 5G. Specjaliści uważają, że to właśnie możliwość podziału sieci na segmenty o konkretnych charakterystykach, takich jak opóźnienie, prędkość, jakość usług, jest tym elementem, który doprowadzi do rozwoju nowych usług i powstania nowego rynku oraz nowych przedsiębiorstw.

Nurkuj z Google'em
3 lutego 2009, 19:02Popularny Google Earth został wzbogacony przez swojego producenta o moduł Ocean, który umożliwia wirtualne nurkowanie, oglądanie trójwymiarowej podwodnej rzeźby terenu oraz zapoznawanie się z przygotowanymi przez oceanografów informacjami na temat morskich głębin.

Chiny zaczynają regulować bitcoiny
5 grudnia 2013, 12:19Chiński rząd zabronił instytucjom finansowym przeprowadzania transkacji bitcoinami. To pierwszy krok w kierunku uregulowania obrotu wirtualną walutą, która w ostatnim czasie stała się niezwykle popularna w Państwie Środka

Microsoft zdradza szczegóły techniczne konsoli Xbox X. Szykuje się wiele interesujących zmian
25 lutego 2020, 10:03W grudniu Microsoft pokazał, jak będzie wyglądała jego najnowsza konsola Xbox X. Teraz z firmowego bloga możemy dowiedzieć się znacznie bardziej interesujących rzeczy – jak będzie zbudowana wewnątrz.

Milion Linuksów na jednym komputerze
29 lipca 2009, 16:13Specjalistom z Sandia National Laboratories udało się uruchomić ponad milion jąder Linuksa na jednym klastrze. Konfiguracja taka będzie wykorzystywana do badania botnetów oraz pozwoli symulować procesy zachodzące w Sieci.

Wirtualna rekonstrukcja szkoły gladiatorów znad Dunaju
27 lutego 2014, 09:35Naukowcy stworzyli cyfrową rekonstrukcję rzymskiej szkoły gladiatorów (ludus gladiatorius) z położonego nad Dunajem Carnuntum. Ponoć szkoła dorównywała wielkością Ludus Magnus z Rzymu.
Wirtualna ambasada
31 stycznia 2007, 11:20Szwecja będzie pierwszym krajem, który otworzy wirtualną ambasadę. Placówka dyplomatyczna powstanie w popularnej grze Second Life.

Możemy wirtualnie zwiedzać miejsce, które przez 16 000 lat widziało jedynie 50 osób.
21 kwietnia 2020, 11:46W ciągu ostatnich 16 000 lat jedynie 50 ludzi odwiedziło Dolną Galerię systemu jaskiń La Garma. Dzięki temu zachowało się tam wyjątkowe podłoże z okresu paleolitu, które od 25 lat jest przedmiotem badań paleoantropologicznych. Dzięki nowoczesnej technologii już teraz możemy zwiedzać tę wyjątkową jaskinię.

Wirtualna telerehabilitacja
19 marca 2010, 09:50Inżynierowie z Rutgers University wykorzystali konsolę PlayStation 3, rękawicę do gier oraz wykonane na zamówienie specjalne oprogramowanie i gry, by w ten sposób zwiększyć szybkość ręki i zakres ruchów palców nastolatków z porażeniem mózgowym. Wszystko to miało rozszerzyć wachlarz dostępnych dla nich czynności, w tym samoobsługowych czy związanych z utrzymaniem porządku w domu.